Soarele Lui

Soarele răsare numai când îi cer eu. E un secret. Dacă toată lumea ar lua cunoştinţă de asta nu mi-ar fi prea bine. Iată de ce tac întotdeauna când vine vorba de soare. Despre lună pot trăncăni cât e ziua de lungă. E o regulă, Nu vorbi despre soare.

Şi în dimineaţa asta soarele a răsărit la comanda mea. Nu mă laud, este un fapt care poate fi dovedit. Uite-l pe cer! Uite-l ce mai străluceşte. Numai eu mă pot uita la el. Tu orbeşti. Întreabă-l, De ce-ai răsărit? El îţi va răspunde, negreşit, Pentru că el mi-a cerut. Se va referi la mine.

O să crezi că sunt nebun, că am impresia că Soarele e la cheremul meu, că face ce-i ordon, dar nu e aşa, eu voi crede că tu eşti nebun, căci nu eşti în stare să observi o asemenea evidentă pe care orice om normal ar observa-o.

O să crezi că locul meu ar trebui să fie la spital, împreună cu alţi dereglaţi psihic ca şi mine. Te înşeli. Tu ar trebui să fi la spital cu alţii ca tine. Nimic nu mă poate opri să te cred sărit dacă mă faci sărit de pe fix. Îmi stă în caracter. Viaţa mea e înconjurată de o turmă de oameni nebuni. Eu sunt singurul sănătos dintre ei, pentru că eu vorbesc cu soarele în fiecare dimineaţă, pentru că eu sunt singurul om fără de care soarele, acest vital astru, n-ar mai răsări şi tu nu ai mai fi. Da, exact la asta mă gândeam şi eu, fără mine tu nu ai mai fi. Mai mult, nimic n-ar mai fi. E dovedit ştiinţific, fără soare… Dar tu ştii mai bine. Nivelul tău de cunoaştere este ridicat, aşa de ridicat încât preferi să fi un nebun decât să crezi în evidenţe. Ok, nu te voi opri, fiecare e liber să facă ce vrea, eu nu sunt liber, pentru că uneori aş vrea să nu-i mai văd lumina, sunt cam sătul de el, ăsta-i adevărul. Dar nu-mi vine s-o fac, pentru că ţin aşa de mult la tine. Nu uita, soarele există pentru că eu exist.

De fapt norii nu există, sunt doar proiecţii ale imaginaţiei mele în dreptul soarelui, atunci când sunt supărat. Ca să ştie toată lumea că cineva nu e în toane bune. Numai că lumea e aşa de seacă, încât nu se prinde, lumea nu mai are imaginaţie, e seacă asemenea unui lac secat de mii de ani. Imaginaţia a murit o dată cu apariţia mea, de parcă eu am stors toate creierele de pe pământ şi am băut toată imaginaţia din ele. E un mare neadevăr. Nu e adevărat. Nu sunt eu vinovat de dispariţia imaginaţiei. A fost doar o coincidenţă, Apariţia mea şi fuga Imaginaţiei. Chiar! Ce-ar fi, când vorbesc despre mine la persoana întâi să…Dar va părea o erezie pentru voi ăştia lipsiţi de imaginaţie. Veţi zice, uite-l şi pe-acesta, se crede Dumnezeu. Îşi scrie numele cu literă mare. Dar eu nu mă cred Dumnezeu. Mă cred doar Eu. EuEuEu. Ce, dacă pretind că soarele răsare pentru că-i cer eu, înseamnă că sunt Dumnezeu? Păi, chestia asta poate s-o facă oricine! Chiar şi tu. Doar că tu nu mai ştii ce-i ăla fantastic. Lumea ta se învârteşte în jurul concretului, palpabilului. Uite o piatră, piatra există pentru că tu o vezi şi eşti sigur că poţi s-o atingi, e tare, o arunci, piatra există! Cam aşa funcţionează creierul tău sec. Ai uitat că ai fost copil şi că-ţi imaginai o întreagă lume paralelă cu asta concretă, palpabilă, lume care era doar în capul tău. Atunci nu mai erai aşa de critic la adresa ta pentru că erai copil şi copiii aşa aberează până se fac mari şi nu mai au voie să abereze pentru că atunci n-ar mai mai fi utili pentru societate. Te-ai lăsat dus de val şi ai devenit un om mare. Serios. Care crede doar ce vede. Ai încredere în simţurile tale aşa cum omul are încredere în soare că va răsări în fiecare zi. Ce s-ar întâmpla dacă pentru câteva minute numai toţi oamenii ar fi cuprinşi de o panică: Dacă mâine Soarele nu va mai răsări!!!!!!! Aşa crezi şi tu în simţuri, crezi că ele n-au cum să te înşele. Dar, nu uita de existenţa eclipselor. Deodată se face noapte şi eu cred că atunci omul este străfulgerat de o doză de înţelepciune, există noapte şi în afara ciclului monoton noapte-zi. De fapt chestia asta cu eclipsele face parte dintr-un ciclu mai mare de care tu nu eşti conştient zi de zi: nu te gândeşti la eclipse cum te gândeşti la noaptea care va urma. La fel e şi cu simţurile. Numai că imaginaţia ta fiind atât de adormită, nu vei înţelege de unde începe totul şi până unde îl ţine să meargă.

Hei, trezeşte-te! Ce dracu faci??? Hai, că trebuie să mergem. Mi-ai promis că nu mai adormi. Ce dracu, n-o să te car în spate, leneş pleoştit! De ce nu te trezeşti? Mi-ai promis că vei sta treaz o veşnicie. M-ai minţit! Chiar m-ai minţit? Sau te prefaci. Eu cred că te prefaci. Tu te ţii de promisiuni. Mă păcăleşti doar, te joci cu mine. Te scutur, să ştii! Urăşti să te trezească cineva aşa. De fiecare dată când te-am trezit aşa ai visat urât. Mai ţii minte? Dormi… De ce ai făcut asta? Nu-mi vine să cred. Aveam încredere în tine. Ne aşteaptă la uşă. Trebuie să te ridici. Dacă nu, te car în spate şi tot te duc. Hai.

De ce nu mă laşi în pace? Vreau numai să nu fiu treaz. Aici e cel mai bine. Linişte şi pace. Nimic din ce nu-mi place. Totul ca-n copilărie, când uram să dorm şi voiam să stau numai pe-afară, la joacă cu prietenii. Acum, dacă nu sunt treaz, rememorez momentele alea unice care nu se vor mai repeta. Uite-o pe Ana, uite-l şi pe Costin, pe Gabi, pe Cristina, pe Mihai, pe Dan, toţi vor să se joace cu mine. Acum, cu toţii nu-şi mai văd capul de treburi, nu ne-am mai văzut de ani de zile. Părinţii lor se laudă cu ei că s-au realizat, da, copiii lor s-au ajuns. Ei sunt fericiţi. Nu ştiu cât de fericiţi sunt copiii. În fine, dacă n-ai ce face altceva în afară de a mă tachina, du-mă-n spate acolo unde vrei tu. Numai că să ştii că eu nu vreau să mă trezesc acum în lumea asta.

Iată-l este numai al dumneavoastră. De obicei se trezeşte când îl rog. Acuma face pe niznaiul. Să fiţi blând cu el. Altfel, soarele nu va mai răsări niciodată.

Lasă un răspuns

