Iraţional

IJeffrey Michael Harp_vacuous

De la T. S. (Simbioza)

Erau 6 persoane la o masă. Una dintre ele le întreabă pe celelalte 5: Cum ar fi ca eu să văd pentru noi, tu să auzi pentru noi, tu să miroşi pentru noi, tu să guşti pentru noi, tu să simţi pentru noi? Să fim ca o singură fiinţă?

Şi eu? întreabă a 6-a persoană.

Tu să ne uneşti. Datorită ţie noi să fim Noi.

II

Tabloul (Generaţia exteriorului şi a ignoranţei)

-Hei, vrei sa vii să-mi vezi ultima lucrare? Tabloul, l-am terminat. Mie mi se pare reuşit. Ai fi prima persoană care-l vede.

-Tu eşti primul care l-a văzut, l-a corectat, fudulă.

-Nu, nu, nu, tu ai fi, nici eu nu l-am văzut. Nu sunt sigur. Serios. Nu glumesc. Poate că l-am desăvârşit şi la o secundă după ce am ieşit pe uşă, bum, am uitat ce am pictat. Da, da, ştiu că am pictat. De fapt, nu sunt sigur. Sunt absurd, aşa-i? Am crezut la un moment dat că nu l-am văzut niciodată. Nu e exclus, deşi, atunci mă întreb, cum de l-am pictat?

-Eşti nebun, i-a spus oarecum îngreţoşată.

-Mai bine hai să-l vezi.

-Mă faci curioasă. Mi-e frică de tine când vorbeşti ciudat.

Ciudat = Rău

I-a zâmbit.

Ea i-a întors zâmbetul stânjenită.

Au plecat împreună spre locuinţa lui.

El i-a deschis uşa galant şi a poftit-o înăuntru, în speranţa că poate va mai repara ceva din ceea ce stricase încercând să fie el însuşi de faţă cu ea pentru prima dată în relaţia lor.

Ea a refuzat. L-a lăsat pe el întâi.

-Îndrăzneşte, a îndemnat-o, nu te mănâncă nimeni, de parcă e prima dată când intri la mine. Ciudato. Şi-a muşcat limba după ce a rostit cuvântul interzis.

Îi displăcea să i se spună ciudato.

Ciudat = Rău

-Nu pot. Nu mă pot mişca.

-Hai, nu e timp de glume, sunt nerăbdător să vedem ce am pictat.

-Chiar nu pot… să mă mişc.

O umbră de panică i s-a întipărit pe faţă. Umbra s-a întins treptat şi pe faţa lui până ce i-a cuprins-o în întregime. La capătul holului uşa atelierului era deschisă. Putea zări geamurile larg deschise în dreptul cărora era şevaletul, cu faţa către ele. S-a uitat şi el într-acolo.

-Bine, a încheiat o frază neâncepută, cu o doză de calm stoarsă din ultimele rezerve, o să aduc tabloul aici.

A dat fuga la şevalet, a tras lucrarea de pe el fără să se uite măcar pe furiş la ea şi s-a oprit în dreptul ei, ţinând-o ca pe o pancartă, în dreptul pieptului.

-Dar e gol, e un tablou alb, e pânză albă, îţi baţi joc de mine?

Când spunea îţi baţi joc de mine era semnalul unui dezacord total între valorile Ei şi valorile unui oarecare el, astfel semnaliza o insultă de neiertat la adresa ei.

L-a întors vizibil agitat şi ofuscat.

-Nu e gol. Aici sunt toate chestiile pe care nu le vezi la mine. Aici sunt eu cel intim pe care tu nu ai vrut să-l cunoşti niciodată. Pentru că te-ai mulţumit să extragi doar ceea ce te satisfăcea, nu şi ce mă satisfăcea. Ăsta sunt eu.

-Eu nu văd nimic. Dacă e aşa cum spui atunci… atunci pentru mine eşti gol. Vid. Ca o foaie albă, nescrisă.

-Ştiu. O foaie albă pe care tu ai vrea să te transcrii pe tine însăţi. Ţi-ar plăcea să fie o foaie albă acolo unde tu nu vezi nimic. Dar acolo eu mă scald în mii de gânduri.

Nu mai pot intra la tine în casă, sunt din piatră numai la gândul că vreau să intru. O să plec, a încheiat sec.

A închis uşa după ce nu i-a mai auzit paşii pe scari. S-a lipit cu spatele de ea şi şi-a mai contemplat o dată capodopera satisfăcut.

III

Iraţional (Gândurile unui Retardat Genial)

…apoi nimic pată închisă spre a patra cale care încotro lumina suflă sulf să masa dedesubtului cu praf închegat prin televizoarele crispaţilor ciment întru pagini din cărţilor difuzoare. Nu nu înfunda creativităţi mai gazul brichetelor pe când microfonii înceţi călcând aere toamnă. Linguriţe cântă papuci case căştilor negrii. Strigător la cer.

Fotoliu greţoşi să-şi lege şiret şi şiretul ţipa greu prin acreli dezmoşteniţi slăbănoage când seci e bulina pereţilor zgârieturi le lor crăpa lemnului magazia toracică.

Voma ascunde-mă fericirea credinţe sunet adâncimilor. Abreviază-mă rogi becuri solar neamurilor repede ascultă. Nimic nicăieri în urlet magnetofonii agitatoreconciliante povăţuitorilorevoltatorigidocronici. Vrilivisvălatic pe crengile astupate cu creşerovale. Nivelcongermina cade în prăpastia fecundastompată. Nimic strigă în gura mare. Consternaţioniştii din toţi colţii ţări leproşenic. Amiază. De la un serviciu el acupuncturaţii lor crizoşenie vremelnicoalambicaţii spaţionegioplici.

Praf pe ochi în gură în piele în sânge în vene în celule în celule în celule. Visează-mă visează-mă visează-mă către un copacii coborâţi spre etajul parteronic.

Praf în vis de mărime medie când l-am citit mi s-a ajuns apa de smoală. Vis vis vis.

Iubire cazândă spre un alt niveluri cecontrolaceamendacecerta. Iubirea este fulg în flăcări ale evantaielor pipiţe creţe nimici mi revoltă ci uită. Iubirea este un semnopatie de greva o incapacităţi reflexe cu mâinile ridicate cătun e uri reorienta soare copţi. Iubirea este primejduise o animal moarte concavic sternograma sângerie. Am trezit din mine o cuţit cu care am tăiat o pâine caldă ce s-a rupt în loc să se taie. Strigător la cer. Muzica este iubirea este credinţa care nu vegetatori în acrisfinţiţi asfinţiţi este strigător la cer. Trebuie ca eu voi să înţelegeţi că aşa ridic pavela ricoşează şi îmi revocă o strigător la cer care nimic nu se mai întoarce înapoia mea. Compromisul este atunci când rectangularitatea ivorică reiese din tulpinalul reproşează. Cine parge sparge cod ireproşabil…Iraţionalitatea este nevoie ilogician organic omuleţii miliardofili. Iraţionalitatea se serigi seringi înţepate cu venele mele care infectează spaţii le cremene reorientare ale gândurilor către absurd. Înţelegere. Absurdul este unitar. Iraţionalitatea este unitar. Iubirea sunt unitar. Compronisul existenţa melcului este forţa greieri creieri zile cu lunatic. Raţiunea alambicoida spaţiu-timp reorganizat-vremelnici. Neînţelegere revolta trupească se reflectă în reproşabil refect defect ricozo ricoşa. Avid ceric celeric. Reformatoclinic regret limbic fricoşii sper că merge. Asfinţi asfinţii recolta de niciunde ar fi acolo este strigător la cer…

IV

1 : 0 = ?

5 gânduri despre &8222;Iraţional&8221;

  1. What injures the spirit is having someone always on your back, beating you, telling you what to do and what not to do.

    … I have no personal history. One day I found out that it is no longer necessary for me and, like drinking, I dropped it. If you have no personal history, no explanations are needed; nobody is angry or disillusioned with your acts. And above all no one pins you down with their thoughts.

    http://www.swami-center.org/en/text/Juan_Matus.html

    • O amnezie globală ar putea salva omenirea. Lumea nu şi-ar mai aminti nimic, nici măcar că trebuie să distrugă şi să se autodistrugă. Atunci fiecare ar ştii tot despre fiecare. Adică nimic… Ştiu că nu ştiu nimic.

  2. e aiurea, dar ideea ca sunt gol pentru altii ma bantuie si pe mine des. poate ca de aceea trebuie sa incercam sa ne cream, chiar daca altii nu vor intelege niciodata cat de greu este.

    • Nu crezi că a te crea este ca o erezie?:) Şi dacă am reuşi, ar mai exista în noi ceva dinaintea creaţiei?…Dar alţii sunt goi pentru tine?
      Prin a mă crea înţeleg a-mi transforma sinele în ceva total diferit de ceea ce era anterior şi astfel el ar fi prezent în conştiinţa mea în fiecare clipă în toată plenitudinea lui, fără secrete. Autocunoaşterea totală ar deveni posibilă în clipa creaţiei acestui tip de sine…

  3. „Iubirea este fulg în flăcări ale evantaielor pipiţe creţe nimici mi revoltă ci uită.

    Iraţionalitatea se serigi seringi înţepate cu venele mele care infectează spaţii le cremene reorientare ale gândurilor către absurd.

    Praf pe ochi în gură în piele în sânge în vene în celule în celule în celule. Visează-mă visează-mă visează-mă către un copacii coborâţi spre etajul parteronic.”

    citesc
    citire
    in sange
    ghicire
    e boala
    din agonie
    infloresc cuvinte
    si se-ncruciseaza
    -n dumnezei

    viseaza
    viseaza-ma pe mine

    cu ochii-n sus

    privire…cerica

Lasă un răspuns

