Ce ai face dacă

…te-ai trezi într-o dimineaţă şi ţi-ai da seama, cu surprindere, că nu mai vrei să faci nimic din tot ce voiai să faci până atunci?

…te-ai trezi într-o dimineaţă şi n-ai mai putea nici să te mişti, nici să vorbeşti?

…te-ai trezi într-o dimineaţă si nu ai mai fi conştient de tine însuţi/însăţi?

…”te-ai trezi într-o dimineaţă şi ai ştii (cumva) că eşti singurul om de pe pământ şi că toţi ceilalţi  au murit?”

…te-ai trezi  într-o dimineaţă (bătrân/ă)  şi ai simţi că mai ai doar o oră de trăit?

…te-ai trezi într-o dimineaţă şi nu ţi-ai mai aminti absolut nici o secundă din trecutul tău?

…te-ai trezi într-o dimineaţă într-o pădure, într-o cabana construită de tine şi ţi-ai da seama că totul (civilizaţia) a fost doar un vis?

…te-ai trezi într-o dimineaţă şi, pe parcursul zilei, ti s-ar întâmpla exact ce ai visat?

…te-ai trezi într-o dimineaţă şi, în sfârşit, ţi-ai da seama că U.S.A. nu există, a fost doar în mintea ta?

…te-ai trezi într-o dimineaţă şi ar fi noapte afară?

…te-ai trezi într-o dimineaţă singur/ă?

…te-ai trezi într-o seară?

24 de gânduri despre &8222;Ce ai face dacă&8221;

  1. Raspunsuri in ordine…dezordinea e pentru cine are ragaz sa se uite inauntrul lor(echitabil/inechitabil?):
    …as fi surprinsa.ar fi prima dimineata in care mi-as da seama, cu surprindere, ca nu mai vreau sa fac nimic din tot ce faceam pana atunci.Ar fi consolarea din gandul ca nu pot altfel, autentic altfel, nici daca vreau. Inceputul ar fi acelasi: desfacerea pleoapelor(si acelasi nu e diferit de”ce faceam pana atunci”)…sau ar fi trezirea?!

    • ma trezesc dimineata. toata istoria mea ar fi un graunte care inglobeaza tot ceea ce am fost, un graunte inghitit de/o pasare care acum zboara in inaltul cerului…si eu cu ea…depinde…m/as gandi daca tot ce/am facut pana atunci a insemnat pentru mine ceva…mi/as indrepta privirea catre viitor si catre trecut din mijlocul unui prezent incert si m/as gandi ce sunt eu la urma urmelor :)…

  2. …calea spre gand.nici sa ma misc, nici sa vorbesc.imblanzirea gandului socializarea cu gandul. dialogul cu gandul. ocuparea gandului. Poate „marasm”(asta cred ca insemna epuizare fizica si decadere morala…si viceversa…si concomitent)

    • nu m/as simti ingradit, incatusat, lipsit de libertate… as astepta…as avea timp..sau timpul nu ar mai exista…imaginatia ar lua locul miscarii si glasului…as avea timp sa ma cunosc si sa cunosc… as descoperi noi dimensiuni ale fiintei si ar fi momente in care mi/ar trece prin minte ca miscarea nu e totul…comunicarea cu ajutorul glasului nu e totul…

  3. …m-as trezi moarta.
    Cine e „mine insami”?
    Ce ai face daca ai simti cum iti simti constiinta ca nu ai o existenta in ea „insasi”, ca esti doar miscare, cautare, renuntare, gasire?

    • cine e mine insumi? … daca as simti ca am o existenta in constiinta mea, daca s fi doar miscare, cautare, renuntare, gasire… e greu de gandit din perspectica omului care gandeste ceva ce nu tine absolut deloc de gand, ci numai de impuls… m/as misca si as observa fara sa constientizez ca ma misc, ar fi in sangele meu miscarea cu un scop ascuns, as cauta ceva ce nu pot constientiza, dar pe care il pot simti ca facand parte din mine, as renunta numai atnci cand instinctul imi va spune sa renunt, as gasi si m/as bucura fara sa ma gandesc ca sunt bucuros. ar fi doar o stare de bucurie care mi/ar traversa fiinta. ar fi o noua experienta pentru mine omul…

  4. Mi-as spune ca singuratatea e suportabila printre oameni. As spera. As spera sa nu fiu singura.
    „as spera sa nu fiu singura” ar fi gandul care nu m-ar lasa sa uit lumea cu oameni in ea. Mi-as spune „Iata gandul din fiecare om”
    Iata omul?! Ecce homo! (la cautarea pe Google imi spune asa, la al doilea rezultat:”how one becomes what one is”. Si, da, exista si un prim rezultat!)

  5. Mostra de umor negru:
    „Ce-am mai asteptat!”
    As avea timp sa ma uit la cer.O ora intreaga.
    Nu m-am uitat niciodata o ora implinita la cer

    • Si eu m/as uita la cer o ora intreaga…cer=infinit…as incerca sa ma simt infinit si m/as gandica ideea de moarte nu e chiar asa de „rea”…sfarsit=inceput…ar fi mult prea sec sa nu existe egalitatea asta…si natura nu e seaca niciodata…

  6. Nu stiu.
    Iata un raspuns exact.
    Acum, ca imi amintesc trecutul si cred ca si maine imi voi aminti,ma bucur ca am trecut.A se citi „am trecut” pe doua axe incrucisate, doua actiuni: „a avea, a trece, a se pe-trece”.
    Nu e un indemn smintit sa ii spui cuiva sa traiasca in prezent?
    Cum poti sa traiesti in secunda? Poate numai repetand ca o moara stricata: „traiesc in secunda asta, traiesc in sewcunda asta, traiesc in secunda asta…bine, bine, ce mai traiesc in secunda asta. Traiesc in secunda asta si ma privesc traind in secunda asta. Zambesc. Ia uite ce mai traiesc in secunda asta….

    • trecut-prezent-viitor sunt cuvinte care impart in 3 acelasi mare timp, timpul vietii. trecutul se revarsa in prezent si ambele in viitor si toate trei in fiinta noastra care traieste… sa traiesc in prezent mi se pare imposibil atat timp cat suntem…orice fiinta isi trage radacinile din trecut, se hraneste cu trecutul, la fel cum plantele se hranesc din pamant…orice fiinta este pasagera printr/un prezent imposibil de exprimat, pentru ca dureaza asa de putin incat mintea noastra nu/l poate concepe si se indreapta care un viitor care este suma tuturor posibilitatilor din univers, noi trebuind doar sa alegem, daca stim, bineinteles sa alegem…toate cele trei actiuni se intampla concomitent, in acelasi timp, timpul vietii…

  7. …ce usurare…
    o cabana
    construita cu mainile mele, de mine
    in mijlocul padurii
    in sufletul padurii
    in centrul pamantului
    simt mirosul padurii, mirosul pamantului fertil
    pamantul care germineaza
    Gand:devenirea este un dezechilibru.
    Continuarea gandului:civilitatia este un dezechilibru

    Daca mi-as da seama ca toata civilizatia a fost doar un vis mi-as spune ca am avut dreptate.

  8. mi-as aminti ce am visat
    m-ar trai visul
    visul meu m-ar trai pe mine
    Ce experienta…!
    Existenta ca derulare de intamplari in afara cauzelor si a efectelor.

    • m/as bucura. visul poate deveni realitate. nu e numai un vers dintr/o poezie. e insasi realitatea…visul si realitatea interconectate, fiecare alimentand pe celalalt. yin si yang.

  9. Mi-as spune ca a fost o pierdere ca a fost in mintea a miliarde de oameni de pe planeta.Atata zgomot pentru nimic.
    Intelepciunea e retrospectiva, creste intre ruine.
    Exista oameni in mintea carora nu exista U.S.A.?

    • uraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!! 🙂 cateodata cred ca USA este doar o iluzie optica…ne/au pacalit pe toti americanii astia 🙂

  10. As gandi :”Ia-uite tu, bai!” (asa zicea bunicul meu. se enerva repede.)As spune asa sa ma linistesc.
    ar fi o eclipsa
    ar fi murit soarele peste noapte ( peste noapte ar fi fost zi?)
    n-as mai avea mintea intreaga
    mi-as pune intrebari noi
    as verifica
    as orbecai
    m-as impiedica mai des

Lasă un răspuns

