Peter Joseph

7 gânduri despre &8222;Peter Joseph&8221;

  1. M-am uitat pe youtube la ce mai zice. „Eficienta” etc etc. Ce baza- incepand de la mineri, e nevoie sa sustina toti robotii de care spune el ? Ce am descris eu – e exact la fel, dar minimizat, doar pentru cele necesare. In rest libertate. Oamenii isi vor imbunatati conditiile singuri, vor inventa doar din placerea de a inventa. Daca se aduna mai multi – pentru ceva ce nu le da sistemul minim, foarte bine. Dar nu pot forta pe altii sa-i serveasca, pentru ca toti au cele de baza. Daca ii atrag – foarte bine. Dar exista libertatea de a renunta oricand. Aia e participare reala la progres, cand te poti opri oricand si zice „nu, pe aici, am luat-o gresit” sau „nu e chiar ce credeam, renuntam”.
    Sunt foarte de acord cu disparitia banilor.

    • The Venus Project mi se pare o utopie. Îmi place într-o oarecare măsură ideea. Deşi nicăieri nu l-am auzit pe peter Joseph vorbind despre problema suprapopularii, care o dată cu bunăstarea mondială, va deveni o şi mai mare problemă decît este acum. Dacă în sistemul actual lumea se înmulţeşte inconştient, fără să se gîndească dacă au sau nu cu ce să-şi crească copiii, dacă au sau nu spaţiu pentru ei, într-o societate utopică de genul ăsta, omenirea va trebui pusă în temă în legătură cu spaţiul de care dispunem mai mult decît credem.

      Pentru a pune pe picioare acest sistem, la început, tot va fi nevoie de bani. Bazele construcţiei sale se vor face contra cost.

      Nu ştiu în ce măsură nu ar da greş la fel cum au dat pînă acum toate sistemele inventate de „geniul” uman.

      În rest, îmi place pentru că demitizează ideea de bani, profit, afaceri şi nu numai…

      Şi comunismul avea idei foarte frumoase despre viitor şi si-a dovedit în timp ineficienţa…Nu prea mai am încredere în sisteme inventate de om. Întrebarea imediată ar putea fi: Atunci de către cine??…

  2. Şi ar mai fi energia nepoluantă (geotermală, eoliană, solară…), pe care dacă am folosi-o chiar şi în sistemul actual ne-ar salva de la autodistrugere…

  3. Spun – sa ai incredere in sistemele care apar de la sine pentru oameni liberi. Ca si pentru alte fiinte libere. Nu sunt „proiectate”. Acum avem insa nevoie de un sistem proiectat – pentru cele de baza, pentru a asigura acea libertate de unde incepe „sistemul natural”, suntem prea multi.

    • Îmi place tot ce e liber şi vine de la sine, fără un plan premeditat, natural… Dar nu cred că un sistem proiectat va aduce vreo schimbare. Se pare că orice sistem în care a trăit omul, în afară de cel originar, a fost imperfect. Omul a eşuat de fiecare dată când a încercat să impună un mod de a trăi. Multe generaţii au trăit iluzia unui posibil sistem perfect şi fiecare dintre ele a luptat pentru el, şi-a dat viaţa pentru el, ca mai apoi cei care au supravieţuit şi urmaşii lor să-l răstoarne şi să impună un alt sistem „şi mai bun”… Orice tentativă e pierdere de vreme din moment ce nu ştim mare lucru despre noi înşine. Autocunoaştere??? – Ce-i aia???

  4. Pai mei, nu e nevoie nici acum de un sistem proiectat. Lucrurile deja sunt în mişcare şi ceva va apărea cu singuranţă ca urmare a schimbării percepţiei oamenilor. Însă nu cred că mai poate fi o trecere lină, vor exista conflicte, şi tare-mi e că nimic „proiectat” nu ne mai poate scăpa de asta… dar să nu disperăm, poate cine ştie.. se întâmplă vre-o minune 🙂

Lasă un răspuns

