Despre moarte

…şi încă ceva:

4 gânduri despre &8222;Despre moarte&8221;

  1. ms fain de post. e interesant. concepţia lui despre lumea occidentală, catharsisul, materialismul şi nu numai, este asemănătoare cu cea a lui Lucian Blaga. oricum mi-a placut cursul/discursul/şedinţa, ce o fi fost! ^^

  2. Apropo de ce zicea Fritjof Capra.
    Evident că dacă vrem să creem un sistem durabil, cea mai bună şansă a noastră momentan este să învăţăm de la natură. Chestia asta o poate vedea oricine se uită..
    Întrebarea este vrea cineva aşa ceva? Sau vor suficienţi pentru a atinge masa critică să se întâmple aşa ceva? Pe mulţi dacă-i întrebi, or să-ţi spună că pe ei nu-i interesează ce se întâmplă după ce ei mor deşi unii au copii. Asta ne poate răspunde şi la întrebarea de ce face lumea copii? Ca să aibă grijă de ei la bătrâneţe… ( evident sunt exagerat şi superficial voit aici, dar asta nu înseamnă că nu există unii care gândesc aşa..)
    Înainte de a creea orice, este important să inţelegem că deşi existenţa individului se rezumă la propriul corp, mai există ceva care nu moare odată cu individul, şi anume organismul pe care toţi indivizii în viaţă plus contribuţiile tuturor indivizilor care au exista vreodată îl creează. Organismul social = indivizi + cultură.
    Deci înainte de toate este nevoie să dezvoltăm CONŞTIINŢA LUI NOI! sau conştinţa continuităţii care nu moare odată cu individul dar trăieşte prin fiecare… aşa cum noi trăim prin fiecare celulă a noastră dar nu murim când fiecare celulă moare..

    • Nu mi se pare superficial. Toţi văd şi puţini recunosc că lumea face copii ca să aibă grijă de ei la bătrâneţe :)… Oamenii sunt cam egoişti. Ce contează că ai copii şi că vor moşteni o ruină? Dacă nu simţi pe pielea ta ruina, nu te motivează nimic să te schimbi. Poate, dacă ar exista un Noi adevărat, chiar am face orice pentru supravieţuirea Întregului. Dacă am ştii că vom trăi viitorul prin urmaşii noştrii, chiar am face mult mai mult pentru acel viitor.

      Probabil că nu vrea nimeni să înveţe de la cineva „inferior” (natura, în cazul ăsta). Cred că majoritatea oamenilor vor continua să privească natura de sus, pentru că s-au luptat prea mult cu ea. Orgoliul secular rezultat din lupta asta nu va dispărea aşa dintr-o dată. Aş putea spune chiar că învăţăm de la natură tot timpul câte ceva nou, însă nu o recunoaştem, sau dacă spunem că am descoperit ceva o facem cu sentimentul că noi am fost mai deştepţi, deci am reuşit să vedem, să înţelegem ceea ce natura ascundea de noi. Altfel spus: ne-am luptat şi am învins. Am fost mai tari. Nu vom coopera cu natura până când nu ne vom mai lupta cu ea.

Lasă un răspuns

