Nirvana şi emisfera dreaptă

Când neuroanatomiştii experimentează Nirvana…

Se pare că emisfera stângă a preluat controlul tot mai mult de-a lungul timpului şi am pierdut abilitatea de a folosi la fel de mult şi de bine emisfera dreaptă. Acolo unde ar trebui să existe un echilibru, există acum, după parerea mea, un fel de tiranie a emisferei noastre raţionale.

Emisfera stângă spune eu sunt, pe când cea dreaptă nu cunoaşte conceptul de separaţie. Dacă ne-ar funcţiona numai emisfera dreaptă, am atinge Nirvana, am fi una cu Totul.

Extraordinară Jill Bolte Taylor! În urma unui accident vascular în emisfera stângă a creierului, a experimentat pe pielea ei dispariţia lui eu sunt, dispariţia ego-ului, şi contopirea cu universul.

sau aici, dacă nu merge.

4 gânduri despre &8222;Nirvana şi emisfera dreaptă&8221;

  1. Ciudat, foarte ciudat, că ai scris asta chiar în ziua în care a avut Laura accidentul. Ea s-a lovit la partea dreaptă, dar partea stângă, și ea afectată, i se recuperează mai încet. Într-adevăr, am observat lucruri uimitoare la ea săptămâna trecută. Mă uit de îndată la Jill Taylor.

    • Am observat si eu coincidenţa vinerea trecută…
      Şi mi s-a mai întâmplat ceva ciudat la două zile după accident, înainte să aflu…
      După ce am aflat, o parte din şoc s-a datorat şi acestui eveniment, care are şi el legătură cu postul de mai sus.

      Mi se întâmplă des chestii de-astea. Nu găsesc o explicaţie raţională care să mă mulţumească. De aici am tras concluzia că nu poţi rezolva o „problemă” iraţională – care ţine mai mult de latura intuitivă – folosindu-te de raţiune, folosind limbajul raţiunii. Şi mi-e străină orice metodă de a mă transpune dincolo de raţiune, cu voia mea, pentru a găsi un răspuns folosind limbajul intuiţiei.

      Îi doresc Laurei să se facă bine cât mai repede.

  2. S-a făcut bine Laura 🙂 Nu puteam fi mai bucuroși! Ok, încă se recuperează, dar e bine, e mai bine ca înainte!

    Am observat o grămadă de coincidențe fericite în preajma accidentului ei. Cineva de unde i-au făcut tomografia tocmai îi scrisese un mail din partea unei prietene care e colegă cu Laura, iar doctorița care era de gardă și a operat-o a fost vecină de curte cu unchiu-meu. Asta foarte pe scurt. Ciudățele treburi, dar nu pot decât să mă bucur de ele. Îmi dau seama că ceva magic și tare frumos a ieșit din necazul ăsta… 🙂

    • Mă bucur că s-a făcut bine 🙂
      Tare sunt curios de acel „ceva magic” :). Când va veni aici o să-i dau un telefon, poate ne întâlnim.

Lasă un răspuns

